Vianočné plnené perníčky ♥



Aj vy robievate každý rok tie isté medovníčky? Alebo lepšie povedané pokračujete v tradícii po babičke takže sa už robia možno aj 100 rokov? Vždy som rada, keď ich u mojej mamy spolu pred Vianocami upečieme, a teraz už aj s deťmi. No srdco mi zatúžilo vyskúšať nejakú novotinu. A dnes to prišlo. Našla som TEN, kvôli ktorému vyberám robot a vykrajovačky. Som vďačná za to Maťke, ktorú isto poznáte pod stvoryzkuchyne. Jej plnené medovníčky ma vážne zaujali. Cesto je rovnaké, no ja som plnila dvoma plnkami a použila trošku odlišný postup. 

1. VYMIESENIE CESTA

INGREDIENCIE
550 g hladkej múky
1 PL kakaa
2 PL perníkového korenia
280 g medu
100 g práškového cukru
100 g masla izbovej teploty
2 vajíčka izbovej teploty
1 ČL sódy bikarbóny


POSTUP
Vypracovanie cesta robievam vždy v robote, nemám potom veľa neporiadku z múky 😊 . Do malého hrnca dám rozpúšťať med a maslo. Miešam čo najkratšie, aby sa nám zmes neprevarila. Keď je zmes teplá, odstavím a nechám trochu vychladnúť. Múku jednoznačne preosejem z ostatnýmmi sypkými vecami, pridám cukor, vajíčka a vychladnutý med s maslom. Prehnetiem v robote, premiestnim na pomúčenú podložku a dobre ho premiesim. Zo začiatku sa možno trošku lepí, ale prestane sa. Cesto sa nesmie trhať, alebo naopak, nemalo by sa liať. Malo by byť hladké. Hotové cesto zabalím do fólie a rado si odpočinie v chladničke, najlepšie cez noc. 

2. VYKRAJOVANIE A SPÁJANIE

INGREDIENCIE NA PLNKU
množstvo závisí koľko perníčkov chcete plniť.
60g slaný karamel - 200g kryštál cukor, 80g masla, 1 lyžička soli, 120ml smotany, pozri postup  pri karamelových košíčkoch 
60g arašidové maslo (čisté, bez iných prídavkov ako cukor alebo palmový tuk)
alebo/a
ribezlový džem (ja som zmiešala so šípkovým a teda je to poriadna mňamka 😋)

POSTUP
Cesto vytiahnem z chladničky aspoň hodinu vopred. Rozdelím ho na dve polovice, ktoré vyvaľkám na dve tenké 2-3mm vysoké cestá, snažím sa aby boli približne rovnaké. Na prvú hornú polku si naznačím srdiečka a hviezdičky v dolnej polovici (srdce na karamel, hviezdy na džem nech si viem vybrať na ktoré mám chuť 😊) a druhú polovicu rozvaľkaného cesta potriem hore karamelom, dole džemom. S pomocou druhej osoby prenesiem predvykrojené cesto na cesto s džemom a dovykrajujem zlepené perníčky. Zo zostatkov urobím guličky približne vo velkosti vykrojených perníčkov, aby boli rovnako prepečené. Pečiem 8 minút na 180°C. Samozrejme každá rúra iná takže treba sledovať, pretože akonáhle sú už tmavšie, už je ste to prešvihli a včera bolo neskoro😜. 

3.  NAMÁČANIE DO ČOKOLÁDY

INGREDIENCIE
200g kvalitnej horkej čokolády
150g mliečnej čokolády
1 lyžička kokosového oleja extra virgin na záver

POSTUP
Perníčky nechám trošku na plechu vychladnúť (zatiaľ zo 10 zmizne, no čo no)  a ponáram do roztopenej čokolády a položím na mriežku, kde ich môžem ešte dozdobiť. Perníčky sú skvélé odležané aspoň po dvoch dňoch v kartónovej krabici. 



Komentáre