PŠENO ♥

Aj keď obsahuje sacharidy, obsahuje aj veľa iných prospešných látok, ako bielkoviny, vlákninu a je bohaté na obsah aminokyselín a železa. Je to najjednoduchšie stráviteľná obilnina, pretože je zásaditá. Naša najobľúbenejšia je kaša je slivková s čučoriedkami. Pauli ju volá “najlepšia kaša na svete”!



Na 4 porcie POTREBUJEM
100g pšena,
5ks sliviek, v zime sušených, v lete čerstvých odkôstkovaných
1KL soli,
1KL burbon vanilky,
4-5 dcl tekutiny (najlepšie doma urobené mandľové mlieko alebo čerstvo kupované z bio obchodu, tetrapack mlieka pre mňa nemajú dobrú chuť a obsahujú kadečo),
1 PL medu
1 ČL kokosového oleja extra virgin
čerstvé čučoriedky na ozdobu

POSTUP
Pšeno večer pred varením 3x sparím vriacou vodou v hrnci, ktorom to budem variť. Cez noc nechám v novej vode odstáť (rovnako ako cícer či fazuľa). Ráno opäť zlejem cez sitko, pridám novú tekutiny tak, aby pšeno bolo 2x tak zaliate. Vhodím 5 sušených umytých sliviek a pridám kávovú lyžičku soli a vanilky. Na soľ nezabúdať, ono sa nezdá, ale bez nej to naozaj nie je ono. Keď vidím, že pšeno potrebuje ďalšiu tekutinu, vlejem mandľové mlieko a varím za občasného miešania na miernom ohni približne 15-20 minút. Keď vidím kašovitú konzistenciu, kašu tyčovým mixérom pomixujem, ak je hustá, tak ešte doriedim ďalším mandlovým mliekom. Kaša je zo sliviek prirodzene sladká, ale kto má rád sladšie, pridá si ešte lyžiču medu.

A keď náhodou kaše zostane, na druhý deň spravím pšenovo-kokosové guličky obalené v čokoláde, do ktorých zabalím poklady (mandličky).

Komentáre

  1. Ja si robím na raňajky tiež rôzne kaše, takže som rada za ďalší tip :-). Od tej doby, čo som sa rozhodla schudnúť, som kompletne prerobila svoj jedálniček. Bola som zvyknutá raňajkovať pečivo, ale teraz si dám radšej nejakú zdravú kašu :-). Okrem úpravy jedálnička som tiež začala viac športovať. Chodím plávať, jazdím na bicykli, alebo si idem zabehať. Kúpila som si dokonca aj fitness náramok Xiaomi Mi Band 4 , takže mám pohyb viac pod kontrolou :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nedávno som začala do svojej stravy zaraďovať pšeno a som prekvapená, ako je to výživné a univerzálne! Skvelé v šalátoch, polievkach alebo ako príloha. Navyše je to skvostná alternatíva pre tých, čo sa vyhýbajú lepku. Určite odporúčam vyskúšať.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára