Japonský jahodový cheesecake ♥


A JE TU ĎALŠIA, OKTÓBROVÁ VÝZVA! 
Tento mesiac je mesiacom medu. 

Musím podotknúť, že Včelářství Domovina je priamym výrobcom a predajcom medíka priamo od včelára. A čo je úplný bonus, okrem krásných čistých medíkov majú aj veľa rôznych príchutí. Ja som si pre môj recept vybrala jahodový a teda je to med s lyofilizovanými jahôdkami, čo znamená, že boli sušené mrazom a je v nich zachovaných maximum nutričných hodnôt, vitamínov, vlákniny a minerálnych látok.

Na výbere receptu som si dala naozaj záležať, stavila som na japonskú pekárku Nami zo San Francisco, ktorej recepty sú presné a detailne popísané. Jej stránku si môžete pozrieť tu:

300g syra Philadelphia
60g kryštálového cukru
60g zmäknutého masla
200g šľahačkovej smotany
6 žĺtok
nastrúhaná kôra z jedného citróna
šťava z 1/2 citróna
80g hladkej múky
jahody, približne 12 kúskov
2 lyžice kukuričného škrobu
6 bielok a 80g cukru
80g jahôdkového medu od 
Včelářství Domovina















POSTUP

1)Vymastíme si formu, najlepšie s vyberateľným dnom s priemerom 23cm (ja som použila rôzne menšie formičky, len musíte dať pozor, aby ste cesto nevyliali viac ako do 2/3 formičiek).

2) Predhrejem si rúru na 180 stupňov.

3) Dáme si hriať vodu do hrnca na mierny plameň. Na hrniec položíme sklenenú misu, kde pridáme syr, cukor, maslo, smotanu a necháme pomaly rozpúšťať. Metličkou občas premiešam. Akonáhle budem mať hladkú tekutú hmotu bez hrčiek, zoberiem misu z hrnca a pridávam po jednom žĺtku, citónovú šťavu, kôru, a preosiatú múku. Ružne metličkou premiešam.

4) Do rúry vložíme plech, do ktorého vylejeme aspoň liter a pól vriacej vody - niečo ako zápara pri pečení chlebíka.

5) V robote, alebo mixérom, si vyšľahám bielka s cukrom do krásnej tuhej peny a metličkou ručne primiešavam k ostatnému cestu. Hotové cesto vylejem do pripravenej formy.

6) Očistím si jahody, najlepšie menšie. V miske zmiešam jahody s kukuričným škrobom. Obalené jahody vložím do cesta a formou pobúcham po stole.

7) Cheessecake pečiem aspoň hodinu pri teplote 160 stupňov. Po vybratí ho necháme vychladnúť aspoň tri hodiny a pokvapkáme roztopeným jahodovým medíkom. 

Naozaj sme si pochutnali. Bol vynikajúci. 



Komentáre