NAOZAJ NAJLEPŠÍ chlebík ♥


Tak tento recept na chlebík vznikol na chate, počas Covid-19 pandémie, keď sme namiesto toho, aby sme riskovali ísť do obchodu, si radšej chlebík, ku kotlíkovému gulášu, radšej upiekli. Čuduj sa svete,váha či ošatka nebola vo výbave kuchyne, ale boli tam zo štryri prútené košíky, ktoré som mohla použiť namiesto ošatky.

Recept pre kváskovačky:

ROZKVAS :
1/2 hrnčeka ražnej múky chlebovej
1/2 hrnčeka vlažnej vody
kopcovitá lyžica ražného celozrnného kvásku

Rozkvas som si zarobila večer okolo deviatej hodiny do veľkej sklenenej flaše, na ktorú som natiahla gumičku, aby som ráno videla, ako rozkvas narástol. 

CESTO:
2 hrnčeky špaldovej chlebovej múky
1 hrnček hladkej múky špeciál
1 lyžica soli

1/2 lyžičky čierneho korenia
1 a 1/2 pohára teplej vody
rozkvas z večera


Do veľkého hrnca som ráno nasypala múky. Samozrejme sitko som nenašla, takže preosievanie sa nekonalo. Pridala som korenie a soľ, vyliala rozkvas a ručne, najprv v hrnci, vymiesila cesto. Akonáhle bolo trošku spojené, šup s ním v hrnci ako bolo na miesto, kde nie je zima a prievan. Po troch hodinách som ho vyklopila na čistý stôl a premiesila s múkou tak, aby bolo cesto stále vláčne, pružné a vytvarovala som z neho bochník, ktorý som vložila do košíka vystlatý utierkou a pomúčený troškou múky. V košíku kysol dlhšie ako mal, kedže sme trošku maturovali so zapnutím a vyhriatím rúry - už sme si chvíľu aj mysleli, že budeme piecť u susedov na vedľajšej chatke. 


Kvások priniesla priateľka. Kváskujem už nejaký ten týždeň, ale tu sa mi ukázalo, že to, ako kvások pracuje a aký je, je asi veľmi dôležité, kedže to bol jeden s tých vydarených chlebíkov. 

TIP pre kváskovačov na doma: vy pokojne môžete dať ráno všetky ingrediencie na cesto do misy z robota. Ak máte misu nerezovú, tak je len dobre, nerez udržuje teplo, takže po vymiesení cesta robot zavriem, otvor v plastovej pokrývke zakryjem poskladanou utierkou a nechávam cesto kysnúť v robote 3-4 hodiny. Následne cesto preložím do formy, kde budem chlebík piecť, alebo kto chce, do ošatky na ďalšie dve hodinky. 





Recept na chlebík z droždia je ten istý, len rozkvas spojíme. Ak ho vyskúšate, dajte mi určite vedieť, ako vám vyšiel. 

Komentáre