Žemlovka ♥


Konečne som si našla čas spísať tento recept na žemlovku. Keďže ju robievam často, asi raz do mesiaca, tak mám recept naozaj osvedčený. Skúšala som kadejaké zmeny, ale táto proste chutí najviac.

Sladké pečivo, vianočky alebo lupačky, nakrájané na tenké plátky vložím do  sáčku, aby sa pečivo vysušilo. Radšej teda do papierového, v igelitovom by splesnivelo. Vôbec nevadí, že bude suché.

Ingrediencie na formu 20x26cm

vianočka, lupačky
slivkový lekvár
tvaroh hrudka
strúhané jabĺčka asi 6ks

5 vajíčok
1 KL škorice
1,5 PL vanilkového pudingu
1 PL hnedého cukru
125g masla
1/2 l mlieka


1čL práškového cukru do snehu

Postup

 Akonáhle mám pečiva toľko, že vyložím dve vrstvy vo forme, večer predom si žemlovku nachystám, a čaká do druhého dňa v chladničke. 

1. Pripravím si zálievku, do menšieho hrnca si  dám škoricu, puding, cukor, pridám kocky masla a zelejem mliekom. Zálievku pomaly zhohrievam, až kým sa nerozpustí maslo.
2. Vyložím si formu prvou vrstvou pečiva.
3. Vrstvu potriem slivkovým lekvárom.
4. Na to rozdrolím hrudku tvarohu a pridám nastrúhané jabĺčka.
5. Do vychladnutej zálievky pridám tri žĺtka a metličkou vyšľahám.
6. Polovicu zálievky vylejem do formy.
7. Opäť naukladám pečivo, ktoré potriem slivkovým lekvárom.

8. Vylejem druhú polovičku zálievky, prikryjem alobalom a dám piecť na 160 stupňov na 40 minút. 

9. Pred koncom pečenia vyšľahám 5 bielkov so štipkou cukru na penu, ktorú natrem potom na žemlovku a pečiem ďalších 15 minút.  Zostanú mi dva žĺtky, z ktorých robím ráno praženicu.

Komentáre