Šťavnatý ríbezľový koláč

Ako oslavovať narodeniny v Chorvátsku?


My sme oslavu na dovolenke poňali jednoducho a hlavne tak, aby aj naše 

deťúrence boli spokojné.
Dokopy sme oslavovali 5 rokov - 2 + 3 roky. Torta, či vlastne jednoduchý koláč bol jeden, aby bolo z čoho sfúknuť sviečky. To sa predsa musí. 
A recept? Ten zvládne naozaj každý! Ingrediencii je zopár, a preto som si ešte doma navážila presne to, čo potrebujem. Ovocie a vajíčka som kúpila na miestnom trhu a koláč bol za hodinku hotový (aj s pečením!).


Ingrediencie

korpus
220g hladká múka
135g zmäknuté maslo
65g cukor kryštál
3ks žĺtok
prášok do pečiva
štipka soli

náplň
min. 400g ovocia (ríbezle, maliny)
3ks bielok
100g cukor kryštál
1 lyžica kukuričného škrobu
štipka soli

Postup

1. Zapla som rúru na 180°C a nachystala som si maslom vymastenú koláčovú formu s priemerom 26cm, najlepšie s vyberateľným dnom. 

2. V miske som si zmiešala múku, cukor, prášok do pečiva a soľ. Pridám kocky masla, žĺtky a ručne vypracujem cesto do jedného celku, ktoré si rozdelím na tri časti a vtláčam do formy na pečenie. Poriadne pritlačím aj k stenám a hotový korpus prepichám vidličkou. Pečiem  ho 20 minút do zlatista.

3. Upečený vychladený korpus potriem ríbezľovým džemom.

4. Náplň: Z bielkov a štipky soli vyšľahám sneh. Následne začnem pridávať tretinu cukru zmiešaného so škrobom a dôkladne ho do snehu zapracujem. Šľahám ešte aspoň 2 minútky a pridávam zostávajúci cukor. Ak mám bielky pekne tuhé, vmiešam odstopkované ríbezle, nalejem na upečený korpus a vložím do vyhriatej rúry na ďalších 10-15 minút.


A jedna letná plážová. 
Naša dvojročná oslávenkyňa.





Komentáre