Ostriež morský ala Morský vlk ♥

Ryby sú v mojom jedálničku veľmi obľúbenou ingredienciou. Toto mäsko je chutné, jemné a čo ocenia určite všetky mamy, nemá veľa kostí.





Všetky rybky sú najlepšie vždy čerstvé, nie mrazené. Ale zas, v prípade núdze je vždy dobré mať v zásobe zopár kúskov aj mrazených. Ja som vyskúšala značku Radoma od spoločnosti Ryba Žilina.

Mimochodom, táto rybka žije vo vodách východného Atlantiku. Je rozšírený od severného Nórska až po Maroko.




INGREDIENCIE & POSTUP na recept
Porcia je určená pre 2 osoby (ja tehotná za 1,5 osoby + moja dvojročná za 0,5 os)
1)  na redkvičkový šalát:
        zväzok redkvičiek,
        tymián (mala som ten s jemnejšími lístkami),
        slnečnicové semienka, sušené brusnice, soľ, cintrón,
        kyslú smotanu / jogurt 10%

Redkvičky nakrájam na tenké plátky, pridám semiačka, brusnice. Tymiánové lístky oberiem a stonky vyhodím. Premiešam s kyslou smotanou, pokvapkám citrónom a trošku osolím. Šalát nechám pred podávaním aspoň tri hodiny odstáť v chladničke.


2) na 1 rybku ostrieža morského:
        4 plátky masla, 3 vetvičky tymiánu, olivový olej a soľ
Rybku som po vybratí z mrazničky umyla vo vlažnej vode a dobre usušila v utierke. Položila som ju na papier na pečenie, posolila hrubozrnnou soľou, pokvapkala olivovým olejom, do nej vložila tri vetvičky tymiánu a dva plátky masla. 
Rybku som následne zabalila tak, aby sa mi podarilo ešte na ňu v papieri položiť ďalšie dva plátky masla. Rybku zabalím aj do alobalu a kým očistím zemiaky, čaká zabalená v chladničke. Bude sa piecť na plechu spoločne so zemiakmi.






3)  na opekané zemiaky: 
       3 očistené zemiaky, kávová lyžička kurkumy, soľ, 
       olivový olej, voda

Zemiaky nakrájam na menšie kocky, v miske zmiešam s kurkumou, soľou, olejom, troškou vody a vysypem do jenskej misy. Pečiem zakryté 25 minút vo vyhriatej rúre na 170 stupňov. 

Následne k zemiakom pridám zabalenú rybku v alobale na ďalších 15 minút. Po 15stich minútach rybku rozbalím a pečiem všetko na grile, cca 200st,  ďalších 10 minút.






a vykostenie? ľavou zadnou. Rybka má naozaj málo kostičiek, preto len odobrať chrbtovú kosť, dať pozor pri chvoste a plutvách. U nás aj najmenší papkáč, dvojročný, si naozaj pochutná. 

Komentáre

Zverejnenie komentára