Odvar zo šípok ♥

Ako sa zahrievate keď vám je najhoršie? Táto jeseň je plná bacilov a chorôb, to mi dáte určite za pravdu.
Ja mám rada šípkový čaj. Respektíve je to len vývar so sušených šípok. Dedo totiž robí každoročne šípkové vínko s vlastnoručne nazbieraných šípok a naposledy sa mi ušla jedna sklenená dózička. Takto sušené a uzavreté v skle vydržia rok, a teraz keďže ešte len budú, sú vynikajúce. 




Ale, späť ku mne.

Som od včera na antibiotikách, zápal stredného ucha. Takže parádička vitamín C a teda šípkový čaj sa akurát hodí. Drahý akurát skonštatoval, že som pôrod zvládala lepšie, ako bolesti ucha.
Nikomu neprajem.



RECEPT ŠÍPKOVÝ ODVAR


Tento recept zvoľte, ak chcete zachovať maximálne množstvo vitamínov. 
Sušené očistené šípky, cca 20g na liter, rozbite v mažiari, v čajníku kde budete čajík robiť šípky namočte do studenej vody aspoň hodinku-dve vopred.  Liter vriacej vody nechám 3 minútky postáť a až následne zalejem odstatý odvar. 
Farba a aróma tohoto čaju síce nie je taká intenzívna, ale mne to vôbec nevadí, ba naopak. Komu je to však slabé, môže si pridať napríklad pár lístkov lipového kvetu. 


TIP: do hrnčeka zamiešam vitamín C v prášku, predávajú v DM-ku.

Ale jeseň nie je len o chorobách. Toto obdobie aj napriek nim je krásne, farby jesene sú moje obľúbené. Dokonca je i čas mojich obľúbených surovín, ako karfiol, tekvica, či paprika.


Čo z toho vyplýva? Tešme sa zo zdravia, šanujme si ho vtedy, keď ho máme, nosme čapice (pozor teraz sú v trende čelenky :-o), a trávme čas s tými, ktorých máme radi  ♥ ♥ ♥




Komentáre