Nakladaný ovčí syr ♥

Ovčí syr

Dnes by som Vám chcela ukázať jeden z osvedčených spôsobov, ako dať šmrnc ovčiemu syru. Je to nakladanie ovčieho syra a všetkého, čo máte radi. Len si musíte rozmysieť, komu chcete zo fľaštičku darovať, čo má ten dotyčný rád, respektive hlavne nerád.



Aby som to upresnila, ja som si totiž akurát uvedomila, že som pridala olivy, ktoré ja mám síce veľmi rada, ale mohla som ich z jednej fľaštičky vypustiť. No nabudúce :-/ 
Cez zimu je to s nakladaním zeleniny horšie, predsa len zelenina je oničom. Treba si počkať do leta. Skúšala som teda syr, ovčí neúdený. Má neutrálnu chuť, nakladaním získa tú správnu arómu, ale dajú sa použiť aj výraznejšie syry, ako hermelín, kozí syr alebo balkánsky. Na dnešnom rodinnom stretnutí som dostala veľký kus ovčieho syra, tak som sa ho rozhodla z časti naložiť a z menšej časti odložiť na jedenie. Môže sa použiť dokonca do marinád, nátierok alebo pesta, takisto k pečenému mäsu, alebo aj samotný ako tapas.


Ingrediencie

cesnak

Ingrediencie na nakladaný ovčí syr
cibuľka
paprika
nakladaná paprika
chilli paprička
olivy
tymián
ovčí syr
nové korenie, soľ, ocot
olivový olej extra panenský


Postup prípravy
1
Cibuľu, cesnak očistíme, všetko nakrájame na kolieska a začíname prekladať do pohárov. Cibuľu, cesnak, syr, papriku striedavo posýpam tymiánom a syrom, olivami, novým korením, či bobkovým listom. Pridám lyžicu jablkového octu, a všetky ingrediencie opatrne zamiešam vo veľkej mise.

2
Naplním flašky, zalejem olivovým olejom. V chladničke nechám stáť minimálne 1-2 týždne. Najlepšiu chuť má ale po 3 týždňoch. Množstvá som neuvádzala, všetko je podľa individuálnej chuti. Už sa teším, ako ho použijem do šalátu, cestovín, či len tak k vínku večer. 

Skúste to, odporúčam!




Komentáre

  1. Dobrý deň,


    Všimli sme si, že máte veľa chutných receptov na Vášom blogu a chceli by sme Vám predstaviť našu novú webovú stránku http://www.hladatrecepty.sk/ kde si naši užívatelia môžu vyberať z vyše 85 000 pozbieraných receptov. Na stránke sme vytvorili tiež rebríček Top blogov, kde nájdete všetky pridané blogy a môžete pridať aj ten Váš. My skopírujeme všetky recepty a používatelia ich potom môžu nájsť pomocou nášho vyhľadávača. Ak však kliknú na recept, tak ich presmeruje na Vašu stránku a tým pádom stúpne automaticky návštevnosť Vášej stránky. Nemusíte sa obávať, všetko Vám ponúkame úplne zadarmo.
    Hladatrecepty.sk má svoje sesterské webové stránky na celom svete. Budeme veľmi radi keď sa stanete súčasťou tejto veľkej rodiny.

    V prípade že máte nejaké otázky obráťte sa na nás.

    S pozdravom,
    Tunde
    info@hladatrecepty.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja robím tiež domáci syr. Vyskúšam aj ten váš recept, určite bude syr tiež moc dobrý :-) . Mlieka máme dosť, pretože chováme kravu, takže mám nekonečne pokusov :-) . Syry nám chutia, ale tiež sa nám časom prejedete, tak chcem aspoň striedať rôzne recepty :-) . Som rada, že sme si kravu zaobstarali. Aspoň je lúka za domom využité a my sa o lúku nemusíme nijako starať. Horšie je to cez zimu, to krave musíme kupovať kŕmnu zmes , ale to sa nedá nič robiť. Je to náš mazel, ktorého by som za nič nevymenila :-) .

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára