Bublaninka ♥

Bublanina
Pozdravujem opäť všetky gazdinky. Jedno ako často kuchtíte, ide o to, že je to s láskou. Či už k jedlu alebo k tomu, pre koho varíte. Ja si vychutnávam asi oboje :-) Dnes niečo na nedeľný dezert. Ešte kým nie sú úplné horúčavy, znesieme aj niečo múčnejšie. Ostalo mi z týždňa dosť ovocia, po ktorom už nik nesiahne, ale je mi ho zas ľúto vyhodiť. Takže na bublaninku ako vyšité. Hor sa do toho.


Ingrediencie

0,5 kg ovocia
2 hrnčeky hladkej múky
1 hrnček krupicového cukru
200 g masla
3 vajíčka
1/2 hrnčeka mlieka

hrudkový tvaroh
1 vanilkový cukor
1 bal kypriaceho prášku
3 lž amareta
2 lž vanilkového pudingu
citrónová šťava a kôra
múčkový cukor na posypanie
maslo na vymazanie
múka na vysypanie formy


Postup prípravy

1

Maslo necháme zmäknúť, utrieme ho s cukrom do peny a postupne vlievam vlažné mlieko rozmiešané s vajíčkom a amaretom. Pridám vanilkový cukor, šťavu a nastrúhanú citrónovú kôru. Na záver vmiešame zmes preosiatej múky, pudingového a kypriaceho prášku, pol vaničky tvarohu a znovu prepracujem.



2
Cesto naplníme do vymasteného a múkou vysypaného plechu (alebo aj hlbšej formy) a navrch poukladáme ovocie. Ako som spomínala mne zostalo ovocie z týždňa, takže ja som ukladala najpr marhule, potom jahody a nakoniec čerešne. Ovocie som umyla, v samostatnej miske obalila do džemu, len tak zľahka, aby bolo ovocie trošku sladšie. Niekto používa aj práškový cukor. 

3
Takto nachystaný plech vložíme do vyhriatej rúry na 190 °C a pečieme do zlatista asi 30-45 minút.

Na druhý deň bude bublaninka ešte lepšia s lyžičkou šlahačky navrchu.. dobrú chuť :-)

Komentáre