Tvarohovo-gaštanový perník ♥

Tento víkend je výnimočný, a chcela som preto napiecť niečo iné, čo som ešte neskúšala. Išla som síce do rizika, že sa to nepodarí, ale to boli len zbytočné obavy. Perník je totiž prudko jedlý! Použila som ingrediencie, ktoré som našla doma, v mrazničke som objavila gaštanové pyré, ktoré takto na jeseň zbožňujeme, a v chladničke tvaroh.


Ingrediencie na cesto

150 g masla
2/3 šálky cukru krupica
2 vajíčka
1 šálka hladkej múky
 prášok do pečiva perník
1/3 šálky mlieka

Ingrediencie na plnku

1/3 šálky cukru krupica
1 vajíčko
tvaroh
gaštanové pyré
citrón

1

Predhrejte rúru na 160 ° C a zatiaľ si pripravíme cesto.
Ja som vytiahla elektrický mixér a rozšlahala som v miske maslo a hnedý cukor, kým nie je zmes bledá a krémová. Pridáme žĺtka, múku, prášok do pečiva a mlieko,nakoniec vyľlahám bielka a postupne zaobalujem cesto tak, aby sme ho nerozbili. Konzistencia cesta by mala byť o čosi tuhšia ako na bábovku. Cesto vylejem do kruhovej formy a dám piecť. Toto mi trvalo naozaj 15 minút.

2
Medzitým si pripravíme plnku. Stačí vymiešať tvaroh s cukrom, pridať tvaroh, pyré a nakoniec vytlačiť sťavu z citrónu. Tvaroh by sa nemal ani rozlievať, ani byť moc tuhý, preto som dala 2/3 vaničky a 2/3 hrudky. 

3
Vyberte cesto z rúry a formy,  a necháme aspoň 15 minút vychladnúť. Teraz potrebujeme cesto rozrezať. Mne sa najviac osvedčilo rezanie niťou, a to tak, že si celé koleso obtočíme niťou, a len ťahám. Je to najpresnejšie a takmer bez omrvinky.

4
Formu opäť nasadím, jemne natlačím a vyhladím plnku, uzavriem druhou polkou cesta a je hotovo. Najlepšie je piecť večer, a na druhý deň sa všetky tie vône spoja, a vtedy je naozaj najchutnejší. 

Prajem dobrú chuť :-)

Komentáre